Sport ízületi fájdalom, Ízületi porckopás - gyakoribb, mint gondolná!


Ízületkímélő sport - hogyan csináld

Sport - hogyan óvjuk az ízületeinket? Ugyanakkor azzal is tisztában vagyunk, hogy veszélyforrás is lehet és attól eltekintve, hogy szerencsétlen balesetek bármikor történhetnek, az ízületeink is veszélyben vannak.

hogyan kezeljük otthon a lábak és a karok ízületeit

Ám tehetünk óvintézkedéseket és megkímélhetjük magunkat a fájdalomtól. Az ízületek bizony nemcsak időskorban vannak veszélyben, ízületi törés fiataloknál is gyakran előforduló probléma az ízületi fájdalom.

Ennek egyik oka lehet, ha egy-egy edzés során túlzott terhelésnek tesszük ki saját magunkat. Ekkor előbb vagy utóbb fájdalom jelentkezik, leggyakrabban a térdízületben és sokszor talán nem is sejtjük, hogy mi lehet a probléma. Sokan azzal nyugtatják magukat, hogy ezt biztosan az egyszeri megterhelés okozza és egy kis pihenő után el is múlik a fájdalom.

Megsérült sport közben a térde? Így derítheti ki a fájdalom okát

Csakhogy ezekben az esetekben a pihenő egyfajta felületi kezelést nyújt, és bár egy időre valóban elmúlik a kellemetlen érzés, a következő edzés alkalmával valószínűleg újra jelentkezik. Forrás: Thinkstock Mit tehetünk ez ellen?

fájdalomcsillapító hát és ízületi fájdalmak

Alapvetően mindenki azt gondolja, hogy a sport jót tesz az erőnlétnek, az egészséges életmód alapköve, ami persze igaz is, de vannak bizonyos sportágak, amelyek megterhelik az ízületeket és ez különösen azok számára veszélyes, akiknek voltak már ízületi problémái. A mozgás javítja a porcszövet vérellátottságát, így egyértelműen jót tesz az ízületeknek, de csak akkor, ha betartunk néhány szabályt.

Edzéstippek, ha ízületi problémákkal küzdesz

A legfontosabb, melyet testnevelés órákon is számtalanszor meghallgattunk, de sose láttuk értelmét, a bemelegítés. Talán gyerekfejjel ez értelmetlennek tűnt, de bizony fontos lépés és szükséges, hogy az ezt követő megterhelőbb feladatokat bírja a szervezet.

közös kezelés folyami homokkal

Attól függően, hogy milyen sportot választunk, használjuk a megfelelő védőfelszerelést és öltözetet, ezeket sem azért találták ki, hogy plusz terhet jelentsenek, hanem hogy a lehető legbiztonságosabbá tegyék a mozgást. Ha rendszeresen edzünk, figyeljünk oda, hogy a testünket egyenletesen terheljük, és ne erősítsünk csak az egyik oldalra.

fájdalomcsillapító injekciók ízületi fájdalmak kezelésére

Forrás: Thinkstock Ütközés, hirtelen mozdulatok Ha már javában tart az edzés és hirtelen fájdalom jelentkezik, akkor vegyünk róla tudomást, azonnal függesszük fel a tevékenységet és győződjünk meg a sérülés súlyosságáról, ha szükséges, forduljunk orvoshoz, hogy a megfelelő kezelést kaphassuk.

Egyéni vagy csapatsportokban is a leggyakrabban a boka, az ujj, a könyök, valamint a térd sérül, ha veszélyességi sorrendet kellene felállítanunk, akkor biztosan az élen végezne a kosárlabda, a kézilabda és a futball. Ezekben a sportokban általában a játékosok mozgására a gyors irányváltás és a váratlan ütközések jellemzőek, ezek terhelik a legjobban az ízületeket és ilyenkor történhetnek a legsúlyosabb sérülések is.

Semmiképpen ne netes fórumok és hozzászólások alapján próbáld meg diagnosztizálni a problémát, és ne ilyen módon keress megoldásokat! Az ízületi gyulladások megjelenhetnek egyes fiziológiai betegségek tüneteiként fertőzés, autoimmun betegség, hormonális elváltozásokvagy akár egy lelki probléma eredményeként is. Sportolás során a terhelés optimális megválasztása tesztek az első és legfontosabb feladat egy mozgásprogram megkezdésekor. De legalább ennyire fontos a gyakorlatok tökéletes kivitelezése is, melynek megtanulására ne sajnáljátok az időt és az energiát.

Általában ha önállóan szeretnénk mozogni, akkor a futást választjuk, de ez is rendkívül veszélyes a kezdők és a túlsúlyosak számára. Egyrészt sokan a már korábban említett bemelegítés nélkül kezdenek neki egy hosszabb távnak, másrészt sok emberben a lelkesedés nagyobb, mint a teherbírási képesség, így hajlamosak megerőltetni magukat, amely káros lehet az ízületekre. Forrás: Thinkstock Az élsportolók hogyan védekeznek?

Az ízületi gyulladás okai és kezelése

Nos, talán sokan azt hiszik, hogy az ő edzettségi állapotuk miatt nem kell aggódni, de ez nem így van. Ráadásul az ő testüket sokszoros terhelés éri, így fokozott figyelmet kell fordítaniuk a sport ízületi fájdalom, és bár mindent megtesznek, így is sok esetben jelentkeznek komoly ízületi problémák.

Amellett, hogy a legjobb védőfelszereléseket választják, a legjobb futócipőket vásárolják, sokat költenek különböző védőkrémekre is.

Edzéstippek, ha ízületi problémákkal küzdesz Sándor Alexandra Valéria Hiába esik nehezedre ilyenkor a mozgás, segíti az állapotod javulását! Kevesebb fájdalom, több energia A mozgás kulcsszerepet játszik az ízületi problémák kezelésében. Ha ugyanis engedsz a fájdalomnak, és a lustálkodást választod, akkor könnyen elveszítheted az évek során kemény munkával kialakított rugalmasságot.

Ezek többségével a nagyobb megmérettetések előtt dörzsölik be a legtöbb ízületi pontot. A rendkívüli óvatosság mellett különleges, fehérjében gazdag étrenddel is a megelőzést segítik elő, illetve ha már megtörtént a baj, akkor személyre szabott gyógytornával erősítik újra a sérült testrészt.

Senki se essen önámításba, a sportolók is emberek, így ugyanúgy veszélyeztetve vannak, sport ízületi fájdalom a legnagyobb különbség abban fedezhető fel, hogy a védekezésre és a gyógyulásra is nagyobb figyelmet fordítanak, mint a nem élsportoló emberek.